måndag 7 april 2014

Tecknar D.Carnegie

Efter många om och men, med viss oro över om "folk" verkligen är villiga att betala 50% högre hyra än nu för att bo i ett område som Tensta så har jag bestämt mig för att ändå teckna.

Skälen till att jag tecknar i D.Carnegie är att
  1. Det har fungerat för Balder och Victoria Park att köpa upp och renovera bostäder i miljonprogrammet i Göteborg och Malmö
  2. Bostadsbristen i Stockholm verkar hålla i sig eller förvärras.
Antingen flyttar svenskar in i de nyrenoverade lägenheterna som D.Carnegie kommer erbjuda eller så bor invandrare kvar, och om de har socialbidrag så behöver de ändå inte själva betala hyreshöjningen så de får de en fräschare lägenhet som de slipper betala för för att soc betalar.

Jag tror att D.Carnegie kan komma att rida på dem olyckliga situationen i Stockholm med brist på bostäder genom att de kan tjäna pengar på att renovera och så höja värdet på fastigheterna och få högre hyresintäkter.

Så jag tecknar en liten post i D.Carnegie. Får se hur kursen går vid noteringen 9 april, jag tror den kommer stiga, men vet inte alls hur mycket. Hemfosa steg initialt en 5% ungefär, vi får se om det blir nåt liknande för D.Carnegie nu på onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar