torsdag 10 april 2014

Sino Agro Food korrigering

Insider har sålt 200 000 aktier i Sino Agro Food, vilket motsvarar ett värde på ca 600 000 kr.

Försäljningen gjordes till kursen 0,453 usd.

Jag är oroad och förvånad. Det var inte länge sen nyhet om stort räkprojekt släpptes. Det ska vara jättegoda nyheter.

Aktien faller i spår av insiderförsäljning.

Jag vet inte riktigt va jag ska tro om aktien längre, Nisse på Jordanfonden har tidigare sagt att 2014 är året då Sino Agro Food ska bli starkt kassaflödespositivt. Men får se om det blir så.

Jag diskuterade kort denna insiderförsäljning med en gammal kompis som också är väldigt börsintresserad och hand spontana kommentar om SIAF är att det luktar skunk.

Aktien är nedtryckt, och jag funderar på hur stor utspädningen blir för i år. Väntar på rapport som borde visa antalet aktier som nu är utestående.

Jag känner nu i skrivandets stund mest en besvikelse över Sino Agro Foods aktiekurs. Jag har tänkt behålla aktien i alla fall året ut som jag tänkt men funderar på om inte det är länt att ifrågasätta det. Men jag tror jag börjar med att invänta den försenade rapporten för 2013.

2 kommentarer:

  1. Tror inte du behöver oroa dig i onödan. Jag tror på företaget men uppvisningen blir nog inte i år utan 2015. Det är vad jag tror.

    SvaraRadera
  2. Han har inte sålt, han skänkte aktierna till välgörenhet.

    "Explanation of Responses:
    1. Shares have been disposed/transferred per an agreement established on January 10, 2014 between the Beneficiary and the AllOhio Charitable Remainder Unitrust (CRUT)."

    http://app.quotemedia.com/data/downloadFiling?webmasterId=101533&ref=9519906&type=HTML&symbol=0001488419&companyName=Sino+Agro+Food%2C+Inc.&formType=4&dateFiled=2014-04-08

    http://www.fnaohio.com/estate/charitable-remainder/

    SvaraRadera