lördag 2 augusti 2014

Portföljen upp 22,54% i Juli


Den starka portföljutvecklingen för juli månad beror på de två innehaven i Protector och Vardia. Jag sålde av en stor del av Protector på ca 43,60 nok. Det var lite tidigt att sälja då kursen senare gick upp över 45 nok men det är svårt att tajma både köp och försäljningar till toppar och bottnar.

Försäljningen av en ordentlig del av mitt innehav i Protector gav en vinst på ca 14000 kr. För de pengar jag fick loss genom försäljning i Protector började jag sen gradvis handla Vardia för.

Sen jag köpt in Vardia till portföljen så var innehavet i Vardia upp med som mest ca 14% eller ca 7000 kr. Även efter försäljningen av en del av mina Protector aktier så är Protector fortfarande största innehavet i portföljen följt av Vardia som nummer 2. Dessa 2 innehav är vad som gett denna fina portföljutveckling.

Förutom mina transaktioner i Protector & Vardia så tecknade jag och sålde Amasten preff i juli. Amasten preff gav en blygsam vinst på ca 620 kr. En droppe i havet jämfört med vinsten i Protector forsikring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar