fredag 29 augusti 2014

Elekta på 1 års lägsta

Jag sitter och chillar såhär en lördagskväll. Dricker Peroni öl, och kollar lite bloggar. Ser att Finansmamman varit på Elektas stämma igår och att Elekta igår gick -10% ungefär.

Idag minskade Elekta med -3,34% men då står utdelningen för ca 2,43% av nedgången idag. Jag börjar ju fundera på om det kan vara läge att nu eller inom en snar framtid ta en post i Elekta.


I Finansmammans inlägg från idag citerar hon elekta när hon skriver att bara 7% av världens cancerfall strålbehandlas. Det ger en fin potential för tillväxt för bolag som elekta. Cancer är verkligen en av de stora problem som vi alla riskerar att drabbas av. När man läser om cancer som verkar det som att allt möjligt på olika sätt kan bidra till Cancer.

Med en åldrande befolkning globalt och ökande mängd cancer, så tror jag Elekta kan vara ett bra bolag att satsa i på sikt. Men jag är inte säker på om botten är nådd för stunden, eller om den kommer senare. Timing är oftare lättare sagt än gjort att göra rätt med.

Jag håller helt enkelt ett öga på Elekta nu framöver....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar