onsdag 19 mars 2014

Tethys produktion för februari

Tethys rapporterade imorse att den totala produktionen i block 3 och 4 i Oman var 22.399 FAT/DAG, varav Tethys andel är 6.720 fat per dag.

Men som jag skrev tidigare har det nu i mars rapporterats om en produktion på 23 000 fat/dag i block 3 och 4 i Oman. Det borde ge Tethys en andel på 7000 fat/dag eller lite under det.

Tethys oil är portföljens minsta innehav, vilket jag många gånger tänkt är tråkigt, att jag "borde" ha tagit en större position i Tethys. Jag tänker på vad jag läste på Placeras forum för Tethys oil där någon refererat till en presentation Tethys nyligen haft hos Penser där någon sade att "den största risken i Tethys är att ha för lite aktier".

Uppsidan i Tethys är förutom prospektering i Oman, utökad produktion i block 3 och 4 potentialen i Skiffer gas i Litauen tillsammans med Chevron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar