söndag 16 mars 2014

60 000 besökare på bloggen & Seadrill



Ikväll har bloggen nått 60 000 besökare vilket är jättekul. Jag hade hoppats att den skulle växa ännu mer och snabbare än så men jag är ändå glad.

Ett litet internmål jag har som skulle vara kul om det uppfylldes är om bloggen når 100 000 besökare i år 2014. Jag har sedan en tid tillbaka haft ambitionen att göra bloggen bättre och bättre. Det har delvis uppfyllts men inte helt.

En del av de förbättringar jag hade som målsättning att införa var att redogöra för stockpickers aktierekommendationer i de brev som utkommer onsdagar och söndagar. Jag har haft mycket att göra och inte kunnat leva upp till det på sistone men ska ta nya tag. Jag överväger att korta ner återgivningarna dock så att de blir mer kortare sammanfattningar.


Över till Stockpicking så kommer jag lägga in Seadrill i bevakningslistan. Jag har nyligen fått upp ögonen för att bolaget nu handlas på 1års lägsta. Från att ha varit uppe i ca 289 NOK är aktien nu på 201 NOK och det ger räknat på senaste utdelningshöjningen till 5,89 NOK per aktie/kvartal en årlig utdelning på över 11,7% förutsatt att kvartalsutdelningen på 5,89 NOK per aktie behålls eller höjs.

Värt att nämna är dock att det för närvarande råder ett överutbud av riggar på marknaden vilket förklarar att såväl Seadrill som Fred Olsen Energy handlas på 1års lägsta och årslägsta.

1 kommentar:

  1. Kan tillägga att det varnas för Seadrills höga belåning i en tråd på Börssnack

    http://borssnack.di.se/?f=1&t=2198052#msg14896157

    SvaraRadera