fredag 7 mars 2014

Aktuell portfölj

Jag har på grund av situationen i Krim sålt av Mekonomen och Rörvik Timber. Rörvik Timber kändes given att sälja av då den varit svag innan situationen på Krim och jag ville sänka belåningen. Men Mekonomen sålde jag av bara för sänka belåningen, men såhär i efterhand hade det inte behövts då det hitills bara blev en dags fallande kurser, sen vände det och börsen visar en otrolig styrka.

Men jag passade på att ta en första inledande position i den amerikanska banken Citigroup samma dag som jag sålde av Mekonomen, och gick jag ur mekonomen på dagslägsta så kom jag åtminstone in i Citigroup också på dagslägsta. Jag sålde mekonomen på 157 (samma som bloggaren ägamintid köpte på) och Rörvik på 4,27 och 4,43 samt köpte in Citigroup på 47,61 usd.

Sist men inte minst 3-dubblade jag mitt sedan tidigare lilla innehav i Endeavour mining (EDV.to)

Aktuell Portfölj ser nu ut såhär:

Cision 27%
Sino Agro Food 20%
Endeavour 14%
Posco 13%
Citigroup 10%
BFK 10%
Tethys Oil 6,6%



Jag lyckas inte klistra in diagram i blogginlägget här i skolan. Vet inte varför, så siffrorna får räcka för denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar