fredag 28 mars 2014

Presentation av D.Carnegie 1 april

I regi med Financialhearings.com presenterar bolaget D.Carnegie sig och information om noteringen på Firsth North 1a april kl 18:00 på Operaterassen.


Anmälan kan göras här eller gå in på financialhearings.com och klicka dig fram.


Angående D.Carnegie så tycker jag det verkar väldigt intressant med affärsiden att fokusera på fastigheter utanför centrala Stockholm. Men det rådande bristen på bostäder och höga bostadsrättspriser så verkar det finnas goda förutsättningar för att bolaget ska kunna gå väldigt bra. För efterfrågan på bostäder är så stort, det byggs lite och det är dyrt att köpa loss mark och bygga nytt på, så jag tror priserna kan komma att fortsätta stiga på fastigheter i centrala såväl som utanför centrala Stockholm.

Jag ska själv försöka komma iväg på presentationen 1/4 men har annat att göra så jag är osäker om jag kommer iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar