onsdag 10 september 2014

Minskat i SIAF och ökat i Vardia


Sino Agro Food som jag i flera år haft som ett kärninnehav som jag trott på ska kunna mångdubblas, bestämde jag mig i förrgår för att minska i, efter en uppgång som fick aktien att ligga på plus efter att länge legat på minus i portföljen.



Av de pengar jag fick in från försäljningen av ca 2/3 delar av mitt innehav i SIAF, lade jag nästan allt på Vardia istället.

Jag börjar överväga att plocka bort fliken "Sino Agro Food" i bloggen, då Vardia nu istället är mitt största innehav, som jag också tror mest på framöver.

Vardia rapporterade för övrigt en bra försäljning av försäkringar för augusti månad, det blev 89 mnok, jämfört med 60 mnok i augusti året innan. Läs om det här.

För mer info om min omplacering av pengar från Sino Agro Food till Vardia, så läs inlägg om det i andra bloggen aktieinvesteraren, här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar