måndag 15 september 2014

Fredrik Lundberg handlat Volvo & Sandvik

Dagens insiderlista - läs den här, visar att Fredrik Lundberg ökat i Sandvik och Volvo i förra veckan.

Jag har själv Volvo och Sandvik under bevakning. Sandvik har jag redan tagit en liten position i och jag skulle i mån av mer likvider redan ha köpt på mig lite Volvo.

Kronan och börsen har fallit lite nu efter valet. Hur börsen fortsätter är svårt för mig att avgöra. Men jag har hört rykten om att FED ska ha gått ut och varnat banker, och rått dem att minska i aktier. Om det stämmer kanske en överraskande höjning av räntan är på gång. Vi får se.

Osäkerhet med regeringsbildningen framöver kan smitta av sig på börsen. Men jag tror att FED har betydligt större påverkan på börsen i USA som i Sverige, än vad valet i söndags har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar