onsdag 14 augusti 2013

Aktuell portfölj och framöver

Jag har gjort en hyfsat stor förlust på Aurcana. Jag har nu kvar en fjärdedel av mitt ursprungliga innehav. Med facit i handen skulle man gått ur PM-bolagen för ett antal månader sedan före prisfallet på guld och silver.

Den stora posten nu är Lundin Petroleum som jag kommer minska i med målet att sänka belåningen, jag har bränt mig på Belåning såpass nu att jag kommer vara mer försiktig med det framöver.

Sino Agro Food mer än dubblade jag mitt lilla innehav i på 0.35 usd och det var bra timing i nuläget.

Sen har jag kvar ett innehav som krymt och nu blivit ganska litet i Endeavour mining.


     Min plan framöver är att ligga kvar i Lundin Petroleum långsiktigt och att öka i Sino Agro Food, när jag sett att finansieringen är på plats med Bonden på ca 17 MUSD.


Så varför Lundin Petroleum och Sino Agro Food?

Till att börja med så kompletterar dem varandra med Lundin Petroleum med lägre risk och stabil verksamhet mot Sino Agro Food som tvärtom är hög risk och verksamheten är under uppbyggnad.

Lundin Petroleum borde vara utmärkt på 1-10 års sikt då man aktivt använder det mesta av kassaflödet för prospektering och utbyggnad, dvs. man satsar mycket på prospektering och man räknar med att kunna använda kassaflödet för att finansiera utbyggnaden av de nya oljefälten som tas i drift kommande år framöver.

Sino Agro Food väntas bli starkt kassaflödespositivt nu nästa år, det finns ingen anledning för mig att sälja nu när jag redan ägd aktien några år, tvärtom så är det snarast guld-läge att öka på dessa kursnivåer förutsatt att financieringen är på plats och man släpper en ok Q2 2013 rapport nu i dagarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar