fredag 14 februari 2014

Cision veckans vinnare

Äntligen blev det lite vind i seglen. Cision som är portföljens näst största innehav gick idag upp över 50% på Bud från Blue Canyon

Detta efter att ett offentligt bud lagts.

Nu återstår frågorna om budet går igenom, när pengarna kommer in och hur de ska användas istället.

Jag funderar på vara likvid tills vidare. Jag har inga klockrena aktier just nu som jag vet att jag vill köpa. Jag skulle kunna tänka mig att öka i Tethys oil eller Mekonomen men inte till dagens stängningskurser, och jag skulle gärna sprida riskerna och plocka in en ny aktie i portföljen.

Jag får se om Stockpicker i sitt newsletter fram över kommer med någon bra rekommendation. Men jag funderar i tankebanorna att det kanske är bra att försöka ha en del kapital likvid. Jag har lärt mig den hårda vägen att det kan straffa sig att vara fullinvesterad eller belånad, då jag tvingats sälja av aktier på grund av överbelåning, aktier som sedan stigit jättemycket. Orexo är ett av flera exempel på aktier jag ägt men sålt lång innan stora uppgången skett. Så att tillämpa lärdomen är att låta Cision sänka belåningsgraden och ha pengar löst för att kunna köpa om en bra möjlighet uppenbarar sig eller om det blir en allmän rekyl på börsen som ger köpläge.

Vi får se hur det blir. Men dagens nyhet i Cision var en utmärkt början på en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar