lördag 13 juli 2013

Bolagspresentation av Sino Agro Food

För den som ännu inte sett detta är det en bra videopresentation av bolaget.

https://www.youtube.com/watch?v=vYmWZ-eFUIA

En del tror att företaget är en bluff. Men jag skulle säga att hela upplägget som syns på denna organisationsbild är alldeles för rörig för ett bluffbolag. Nog för att ett bluffbolag skulle kunna uppvisa en rörig struktur, men min poäng med denna organisationsbild är att det är ett trovärdigt upplägg där företaget Sino Agro Food som finansiering förutom att emittera aktier och nu senast försöket med en Bond, använt joint ventures, sammarbeten för att finansiera de olika verksamheterna.



Nu har jag även som JF-medlem tagit del av material från Jordanfonden som varit på besök där i Kina och gått igenom företagets verksamhet. Det stärker min övertygelse om att detta inte är ett bluff-bolag, utan ett riktigt företag som drivs av en äkta driven Entreprenör, CEO Solomon Lee.

Det hade sannerligen inte varit fel om jag hade varit med på besök på plats. Jag ser fram emot fler kommande visningar av verksamheten för aktieägare och investerare. Det är ett tag sen Jordanfonden var där och mycket har hänt sedan dess. Det kanske skulle passa med en kommande visning för investerare och aktieägare igen nu till hösten i samarbete med en eventuell notering av SIAF på First North?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar