onsdag 21 maj 2014

Sålt BFK

Jag har sålt BFK, dvs. Blackrock municipal income trust fund. Jag ägde den börshandlande fonden i ca 4 månader och har före räntekostnader tjänat ca 10% på den och efter räntekostnader ca 8,6%.

Jag sålde BFK för att öka i Protector Forsikring. Jag kollade kursen i Protector den 3e januari när jag köpte BFK och den var 19,30 NOK mot idag 30,90 NOK. Så hade jag istället för att sälja BFK 19 maj för att öka i Protector istället köpt Protector istället för BFK den 3e januari hade jag tjänat 50% istället för 10% på de investerade 10900 kronorna. Men men. Det är en hygglig vinst på BFK ändå.

För mer detaljer om detta se mitt inlägg i andra bloggen http://aktieinvesteraren.blogspot.se/2014/05/salt-blackrock-municipal-income-fund-bfk.html

2 kommentarer:

  1. Jag försöker komma i kontakt med dig. Var vänli och hör av dig till mig på alarsson@ironfx.com

    MVH
    Anton

    SvaraRadera
  2. Hej Anton, ett förslag är att du skriver till mig på Twitter.

    SvaraRadera