måndag 20 januari 2014

Laddningstiden för bloggen

Jag fick lite feedback av en kompis som har går in på bloggen lite då och då och han tyckte att bloggen är lite långsam på att ladda och jag har märkt det själv.

Jag googlade lite på att "ladda blogg snabbare" och hittade denna sida som tipsade om 2 sidor där man kan testa sin blogg, Pingdom och Google PageSpeed

Jag testade skriva in bloggens URL i Pingdom och fick följande resultat:



Enligt sidan ovan som gav förslagen på Pingdom Website Speed Test och Google PageSpeed så ska ju googles sida förutom att mäta hur bloggen laddas även kunna ge förslag på hur man kan göra sidan snabbare.

Google PageSpeed gav följande resultat:



Där man ser att bloggen får högre "poäng", eller går bättre att ladda i en mobiltelefon än på en dator. Google PageSpeed gav ett antal tips på vad man kan göra för att snabba upp bloggen. Men jag hinner inte gå igenom alla de tipsen just nu, men det blir ett projekt att göra framöver då jag ska göra mitt bästa för att "snabba upp" bloggen lite.

Är det nån av er som läst här på bloggen som haft problem med en seg blogg eller sida och använt Google PageSpeed eller andra tjänster för att mäta? Hur har ni gjort för att snabba upp er sida?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar